پارسا عسل طلاهاپارسا عسل طلاها، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 12 روز سن داره

خاطرات جنینی و کودکیت

پارسا و دیدار با نخست وزیر مالزی

1392/9/29 8:52
679 بازدید
اشتراک گذاری

عشق من روز عید فطر در مالزی به نام روز Harry Raya Aidel Fitri مشهور است و همه میرن خونه هم و دراین روز بیشتر خانه ها درشون بازه و به اصطلاح Open House دارند.

ما هم رفتیم به دیدن نخست وزیر مالزی در کاخ نخست وزیری که در پوترا جایا بود . همه جمع شدیم از خاله مهتا و عمو روح الله و مامان و بابای خاله مهتا تا خاله مینا و آقای جاودانی و عمو مجید. خلاصه با هم رفتیم دیدن نخست وزیر و خیلی چیزها اونجا برام جالب بود از جمله اینکه کسی آدم رو نمیگشت و فقط دم در گفتند چتر رو بگذارید دم در و وقتی میخواستم داخل کاخ عکس بگیرم گفتند عکس نگیرید. همین و بس و در تمام مسیر صفی که بود سعی میکردند ما که بچه کوچیک داریم رو به سمت جلو هدایت کنند تا کمتر اذیت بشیم.

در حین مسیر نجیب نخست وزیر رو دیدیم که با همسرش سوار ماشین های کوچکی شده بوند و دست تکون میدادند و ظاهرا برای صرف نهار رفتند بیرون.

و ما با افراد دیگری دیدار کردیم.

ولی رسم خیلی قشنگیه ای کاش توی ایران هم یک همچین رسم و رسومی وجود داشت. که یک روز مردم بتوند با سیاستمدارانشون دیدار داشته باشند و بروند به کاخشون

بعداز دیدار به همه یک جعبه شیرینی و یک لیوان هدیه داده میشد. که به ما به خاطر تو کوچولوی دوست داشتنی 2 تا جعبه شیرینی و 2 تا لیوان اضافه تر کادو دادند. هدیه ای که از نخست وزیر گرفتیم برامون خیلی باارزش بود و نشانه سخاوت مندی و مهربانی این مردم مهمان نواز بود به همین دلیل ما با خودمون آوردیم ایران تا به بقیه بدیم و خانواده هامون رو هم در این شادی سهیم کنیم. امیدوارم از این جعبه شیرینی خوششون بیاد و همون قدری که برای ما ارزشمنده برای اونها هم باارزش و جالب باشه.

امیدورم از این رسم قشنگ ما هم یاد بگیریم و شادی رو دربین مردممون تقسیم کنیم.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)